Kalina Yvette
2011 óta tevékenykedem Csörögön. Ez sok idő a tanodás családok és a mi életünkben egyaránt. A volt tanodásaink közül van, aki már felnőtt, gyereke van. Nem tudok izgalmasabbat elképzelni, mint látni, hogy karonülő gyerekek hogyan cseperednek fel, hogy válnak iskolássá, felnőtté. Örömmel tölt el, hogy odafigyelésünkkel, törődésünkkel érezhetően pozitív irányba tudjuk befolyásolni az életüket. Ez nem sikerülne az elkötelezett, szakmailag igényes munkatársaink, önkénteseink nélkül. Vezetőként feladatomnak érzem, hogy a csapatunk tagjainak elhivatottságát megőrizzem. Tanárként az ítélkezésmentes elfogadást és a nyitottságot tartom talán a legfontosabbnak.
Ember Kata
2012-ben végeztem az ELTE szociológia szakon. Kutatóként dolgozom az Ipsosnál. Emellett több helyen voltam már önkéntes is. A Csörögi Tanoda munkájába először 2013 januárjában kapcsolódtam be. Azóta sok idő eltelt, a Tanoda is egyre nőtt és nekem is fokozatosan egyre központibb helyet foglalt el az életemben. Az utóbbi időben többnyire játékos matekfoglalkozásokat és egyéni fejlesztéseket tartok. Egyszerűen jó ehhez a közösséghez tartozni, és hiszek benne, hogy mindannyian többek leszünk általa.
Fodor Judit
Alsós tanító vagyok, angol kiegészítéssel. 2018 szeptemberében volt az első foglalkozásom a csörögi gyerekekkel. Jelenleg egy budapesti gyermekotthonban dolgozom. Csörögön egyéni fejlesztéseket és csoportos foglalkozásokat tartok péntekenként. Amikor csak tehetem, igyekszem részt venni a tanoda munkájában. Nagyon szeretem a tanodát. Úgy érzem, fontos szerepet tölt be a csörögi hátrányos helyzetű gyerekek életében. Olyasmit tudunk itt nekik megadni, amit hagyományos iskolai keretek között nem lenne lehetőségünk. Eközben persze kialakul a kötődés, és az ember már nem is tudja elképzelni az életét a tanodás gyerekek nélkül.
Hárs Nóri
Társadalmi tanulmányok és tanító szakokon végeztem, s a Csörögi Tanoda lett az a hely, ahol mindkettőnek hasznát veszem. 2013 óta vagyok a csapat tagja, legjobban azt szeretem, hogy hasonlót gondolunk a tanításról és a gyerekekről. Hiszem, hogy türelemmel és szeretettel és gyerekközpontúan kell tanítani, hiszen a tanulás felfedezés, amiért minden gyerek lelkesedik, csak lehetőséget kell teremteni hozzá.
Horváthné Stumm Erzsébet
5 éve dolgozom a Csörögi Tanodában. Egyéni fejlesztéseket és csoportos foglalkozásokat tartok hétfőnként. A tanodával mint a váci Piarista Gimnázium tanára kerültem kapcsolatba, s lettem állandó munkatárs. Az iskolai közösségi szolgálat keretében jó né-hány középiskolás piarista diákom kapcsolódott be egy-egy évre a tanodás önkéntes munkába. Számomra nagy öröm, hogy kísérhetem őket ebben a folyamatban.
Lukács Laura
Csörögre először még gimnazista önkéntesként kerültem, 2014-ben. Kez-detben a filmkészítő szakkör munkájában vettem részt, majd szépen lassan azt vettem észre, hogy állandó tagja lettem a Csörögi Tanodának. Amikor éppen korlátozások nélkül lehet létezni, szombati napo-kon tartok foglalkozásokat, alkalomadtán filmet készítek a Tanoda életéről. Mégis legtöbbet számomra az apró kis semmiségek adják a tanodás munkában, csak úgy „lenni” a gyerekzsivajban, nyáron kettesben olvasni az árnyék-ban egy lelkes gyerkőccel, a karácsonyi ünnepségen összemosolyogni valakivel, akinek minden vágya egy foci-labda volt, és megkapta.
Szabó Nikoletta
Jelenleg az Eszterházy Károly Egyetem ötödéves történelem – közösségi művelődés tanárszakos hallgatója vagyok. 2014-ben volt az első foglalkozásom Csörögön. A nagy távolság miatt ritkán tudok Csörögre menni, amikor megyek, leginkább szabadidős foglalkozásokat szoktam tartani, pl. sorversenyeket. Számomra a tanoda egy olyan hely, ahol rengeteget fejlődhetek és tanulhatok úgy, hogy mindeközben azt érzem, jókor vagyok jó helyen, hasznos dolgot csinálva.
Tinó Krisztina
Szociális munkás vagyok. Szakmámat elhivatottságnak tekintem. 2012 óta dolgozom a Csörögi Tanodában. Elsősorban a szülőkkel tartom a kapcsolatot, de a gyerekek is nagyon a szívemhez nőttek. Főbb mottóm: Szeretek adni. Örömmel tölt el, ha látom, hogy mások örülnek annak, ha segítek vagy önmagamból adhatok valamit.
Turányi Zsófi
Három évvel ezelőtt egy baráti beszélgetés során hallottam először arról, hogy Csörögi Tanoda önkénteseket keres. A feladat izgalmasnak tűnt. Kompetenciafejlesztő foglalkozásokat kell tartani a csörögi általános iskolás korú gyerekeknek szombatonként. Gyógypedagógusként és angoltanárként is láttam a kihívásokat. Szívesen fogadtak gyerekek, felnőttek egyaránt. Aztán egyre érdekesebb ötletekkel bővült a teendők sora. Iskola-előkészítő, nyári tábor, délutáni korrepetálás, kapcsolattartás a szülőkkel és az iskolákkal. A Tanoda beszippantja az embert. Szeretünk együtt lenni. Gyerekek, családtagok, kollégák. Tudunk egymás örömeiről, nehézségeiről. Együtt dolgozunk a gyerekekért.
Turmezei Mónika
Az ELTE-n végeztem történelem szakon, később a levelező teológián. Egy tanítványom révén ismertem meg a Csörögi Tanodát, 2020 őszétől vagyok munkatárs. Számomra mindig fontos volt, hogy abban támogassam az éppen velem kapcsolatban lévőket, hogy megtalálják belső erőforrásaikat, és azokra építve kibontakoztassák képességeiket. Különösen érdekeltek azok a gyerekek, kamaszok, akiken éreztem, hogy sokkal több van bennük, de valami miatt nem tudják ezt megmutatni sem maguknak, sem a külvilágnak. Sok irányból közelítettem meg a támogatás témáját munkámban és tanulmányaimban is (gyermekpszichodráma, bibliodráma, szenzoros integrációs terápia a fejlesztésben, társasjátékos fejlesztés, tehetséggondozás, mentorálás, mediáció, resztoratív szemlélet és technikák, stb.) – hiszen az elakadások is sokfélék lehetnek. Ugyanakkor hiszem és tapasztalom, hogy mindennek az alapja a kapcsolat, hogy őszintén akarjam megismerni a rám bízott gyereket a maga egyediségében, skatulyák nélkül. A Tanodában töltött idő megerősített ebben a meggyőződésemben, és én is rengeteget gazdagodtam az itteni kapcsolatok által.